Jaki jest rozkład związków organicznych w Drodze Mlecznej?
revprez
2016-03-16 03:07:15 UTC

Wyobrażam sobie, że odpowiedź jest nieznana dla całej galaktyki, ale byłbym wdzięczny za wyobrażenie sobie skali i lokalizacji regionów, w których astronomowie przynajmniej odważyli się zgadnąć rozkład materii organicznej w pyle międzygwiazdowym.

Zaktualizowany

Specjalnie szukam wykresów pokazujących rozmieszczenie wybranych związków organicznych (nie ma znaczenia, które w tej chwili) w danej części nieba. Lub, jeśli to możliwe, w danym łuku i zasięgu w odniesieniu do centrum galaktyki (ponownie, jeśli to możliwe).

Istnieją regiony, w których zidentyfikowano określone chemikalia, zobacz https://en.wikipedia.org/wiki/Interstellar_formaldehyde i https://en.wikipedia.org/wiki/Gould_Belt, chociaż nie znam żadnych innych przykładów.
BlueShadow
2016-03-16 04:42:06 UTC

Odpowiedź zależy od tego, o czym mówisz (wspomniałeś zarówno o związkach organicznych, jak i materii organicznej, które to dwie zupełnie różne rzeczy).

Związki organiczne, których nie mamy jasnej definicji, ale najczęściej zgadzamy się, że zawierają atomy węgla, albo same (C), połączone z co najmniej jednym atomem wodoru (CH), albo połączone z co najmniej jeden inny atom węgla (CC). Związki takie jak metan (C-H4), etanol (C2-H6-O) i glukoza (C6-H12-O6) to podręcznikowe przykłady związków organicznych. Metan został odkryty na kilku obiektach w naszym Układzie Słonecznym, w tym na Marsie, Wenus i Saturnie. Metan został również odkryty na egzoplanecie HD 189733b (chociaż jest to jedyny przykład metanu na egzoplanecie, jaki mamy) i często występuje w obłokach międzygwiazdowych, co pokazuje, że jest on dość powszechny w całej naszej galaktyce.

Materia organiczna to materia złożona ze związków organicznych, będąca częścią organizmu. Szukając materii organicznej jako dowodu na istnienie życia pozaziemskiego, nie odkryliśmy jeszcze żadnej materii organicznej ani wyraźnych dowodów na istnienie takiej materii poza naszą planetą.

Mam na myśli związki organiczne. Szczególnie interesują mnie jakieś mapy rozmieszczenia, na przykład wykresy przedstawiające różne związki i ich gęstość w, powiedzmy, danej objętości nieba.