Dlaczego rezonans Plutona odkryto dopiero w 1965 roku?
DrZ214
2015-07-06 05:54:42 UTC

Ponad tutaj byłem zszokowany, gdy się dowiedziałem:

Układ Neptun – Pluton znajduje się w rezonansie orbitalnym 3: 2. CJ Cohen i EC Hubbard z Naval Surface Warfare Center Dahlgren Division odkryli to w 1965 roku.

Uwaga: nie ma na to żadnego cytatu.

Jestem prawie pewien Orbita Plutona, w tym jej okres, została obliczona wiele lat przed 1965 r., nie mówiąc już o Neptunie. Jak więc to możliwe, że astronomowie przegapili rezonans 2: 3? Czy rezonans orbitalny nie był po prostu wymyśloną koncepcją do lat sześćdziesiątych?

Według odpowiednich artykułów Wikipedii okresy orbitalne Neptuna i Plutona wynoszą odpowiednio 60190,03 i 90465 dni. Wskaźnik ten wynosi około 1,503, co wydaje się znacznie różnić od 1,5. Zastanawiam się, czy dane dotyczące okresów są niedokładne - czy też z jakiegoś powodu rezonans nie musi być dokładny.
@KeithThompson to różnica 0,003, czyli 0,2%, naprawdę aż tak znacząca?
* Wydaje się *, że tak jest, w oparciu tylko o wyrażoną dokładność okresów orbitalnych. Prawdopodobnie czegoś mi brakuje.
@KeithThompson Kolejną myślą, którą właśnie pomyślałem, było to, że rotacja Merkurego 2: 3: rezonans rewolucyjny został odkryty dopiero w 1965 roku. Wcześniej sądzono, że wynosi 1: 1, więc może to coś wyzwoliło.
userLTK
2015-07-07 08:03:04 UTC

Na tyle mogę odpowiedzieć:

Czy rezonans orbitalny nie był pomysłem aż do lat sześćdziesiątych?

Laplace rozpoznał rezonans orbitalny na długo przedtem i zmarł w 1827 roku. Sprawdziłem, nie mogłem znaleźć dokładnego roku publikacji.

Teraz rezonanse 3/2 zostały prawdopodobnie zasugerowane / odkryte nieco później, nie jestem pewien.

Trochę matematyki na ten temat w poniższym linku, trochę powyżej mojego zestaw umiejętności, ale sprawia, że ​​punkt stabilnego rezonansu.

Ponadto odsyłacz wskazuje, że pierwszy odkryty rezonans, Io , Europa, rezonans Ganimedesa 1-2-4 mają stosunki 2,0076 i 2,0143, czyli 0,4% i 0,7% poza rezonansem.

Kuszę się, by powiedzieć, że takie małe zmiany mieszczą się w stabilna strefa, ale w zasadzie tylko zgadywałbym. Nie mogę powiedzieć na pewno.

Pluton został odkryty w 1930 roku, a Charon, to raczej duży księżyc, odkryty dopiero w 1977 roku. Być może w latach trzydziestych XX wieku Pluton nie był już nowatorską fizyką i wszystkie wielkie mózgi przyglądali się fizyce kwantowej, odkryciu Hubble'a i innym galaktykom, implikacjom odkryć Einsteina, takich jak czarne dziury i bomby atomowe. . . ale znowu, tylko spekuluję. Wydaje się, że odkrycie rezonansu 3/2 powinno nastąpić przed rokiem 1965 i myślę, że to dobre pytanie.

Nie odejmując tego zbytnio od tematu, ale uwielbiam historię o tym, jak odkryto Neptuna . Krótkie podsumowanie tutaj: http://coolcosmos.ipac.caltech.edu/ask/146--When-was-Neptune-discovered-

Dłuższe tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/Discovery_of_Neptune

Moim ulubionym potencjalnym rezonansem orbitalnym jest rezonans Jowisza / Merkurego, który może ostatecznie odciągnąć Merkurego od słońca.

Rezonans Jowisz / Merkury jest opisany jako „ zbieg okoliczności ”w artykule, gdzie tak jak 3/2 Plutona z Neptunem i 3 wewnętrznymi księżycami Jowisza są (myślę), prawdopodobnie nie przypadkowym rezonansem, ale pewną formą stabilnych orbit.

Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko moja odpowiedź amatorska / hobbystyczna.

„Teraz rezonanse 3/2 zostały prawdopodobnie zasugerowane / odkryte nieco później, nie jestem pewien”. Pomyślałem, że rotacja Merkurego 2: 3: rezonans rewolucyjny został odkryty dopiero w 1965 roku. Wcześniej sądzono, że wynosi 1: 1, więc może to coś wyzwoliło.
@DrZ214 Do tej pory nie widziałem twojego komentarza. To bardzo interesujące w przypadku Merkurego. Planuję o tym poczytać.